Sporten als goede voornemen? Zo lukt het wel!

SCHIJNDEL - Het is januari, oftewel de maand van de goede voornemens. De meest voorkomende goede voornemens zijn vaak: gezonder eten, stoppen met roken en meer sporten. Uit ervaring kan ik je vertellen dat meer sporten een voornemen is dat de eerste maand goed gaat, maar daarna steeds lastiger wordt. En dat terwijl we toch elke zomer weer strak in onze bikini of zwembroek willen. In dit artikel geef ik graag tips om jouw goede voornemen dit jaar wel te laten slagen!

1. Zorg voor afwisseling
Iedere keer weer op die loopband staan gaat op een gegeven moment saai worden en is daarom moeilijker vol te houden. Zorg daarom voor afwisseling. Ga buiten hardlopen en stippel elke keer nieuwe routes uit. Een rondje in de duinen lopen is veel leuker dan in de sportschool. Of spring eens op die Crosstrainer en zet je hele lichaam in vuur en vlam. Doe je aan groepslessen in de sportschool? Wissel dan eens af met de lessen. Zo leer je nieuwe dingen en train je nieuwe spiergroepen.

2. Spreek vaste sportdagen af met een vriend of vriendin
Samen sporten is niet alleen leuker, maar het motiveert ook. Spreek met een vriend(in) twee of drie vaste dagen af om te sporten. Doordat jullie deze tijd vrijhouden is het moeilijker om niet te gaan en hem of haar 'in de steek' te laten. Daarnaast is het gezelliger en leuker! Maar natuurlijk laat je jezelf ook niet kennen, want laten we eerlijk wezen; jij kan toch wel net ietsje zwaarder trainen als jouw vriend of vriendin?

3. Doe beroep op een deskundige (sport)coach
Als je (werkelijk!) weer wilt gaan sporten, aarzel dan niet om je te laten omringen door professionals. Vraag in je fitnesszaal raad aan een sportcoach om je sportieve schema vast te leggen. Niets is beter dan een persoonlijke analyse om een duidelijk beeld te krijgen van je lichamelijke conditie. Met begeleiding heb je alle kaarten in handen om op de juiste manier te trainen en je doel sneller te bereiken.

Terug naar het overzicht

Copyright © DeMooiKrant.nl