Eet gezonde vetten en geef je metabolisme een boost

SCHIJNDEL - Wanneer je gezonde vetten combineert met een suikervrij voedingspatroon, kunnen er mooie dingen gebeuren. Je gaat je cravings tegen, geeft je energie en metabolisme een boost, en houdt je bloedsuikerspiegel op peil. Ook voel je je langer verzadigd. Niet alle vetten worden op dezelfde manier verkregen: sla transvetten over om je vetverbranding en je gezondheid een boost te geven. Lees hieronder welke twee gezonde- en vetrijke voedingsproducten de beste keuzes zijn.

Wilde zalm
Deze fantastische vis bevat het antioxidant astaxanthine, eiwitten en ontstekingsremmende omega-3-vetzuren. Als je deze wilde vis niet regelmatig eet, gebruik dan visolie-supplementen. Een meta-analyse van 21 onderzoeken ontdekte dat mensen die visolie met andere gezonde keuzes combineren, veel minder abdominaal (buik)vet hebben.

Avocado
Heb je echt nog een excuus nodig om dit perfecte fruit te eten? Voor degenen die nog niet overtuigd zijn: het National Health and Nutrition Examination Survey (NHANES) ontdekte dat mensen die regelmatig avocado eten “over het algemeen betere voedingsgewoonten hebben. Zij krijgen meer voedingsstoffen binnen en hebben minder kans op het ontwikkelen van het metabool syndroom.” Avocado is ook veelzijdig in gebruik: doe het in je salade, maak er guacamole van, beleg je pizza ermee of eet het zo uit de schil.

Natuurlijk zijn er nog meerdere voedingsproducten die gezonde vetten bevatten, denk hierbij aan: olijfolie, amandelboter, makreel en rundvlees.

 

 

Terug naar het overzicht

Copyright © DeMooiKrant.nl